همبرگر یکی از غذاهای خاص و پرطرفدار بین‌المللی است که به دلیل محبوبیت زیادی که در رسپی‌های متنوعی تهیه می‌شود.
اصل همبرگر باید با گوشت چرخ‌کرده درست شود اما امروزه برگر را با گوشت مرغ، سویا، میگو و حتی ماهی هم طبخ می‌کنند!
در این مطلب قصد داریم شما را با انواع همبرگر، طرز تهیه انواع همبرگر و طرز تهیه همبرگر رستورانی و مهمترین نکات درباره‌ی سرو همبرگر آشنا کنیم،

به جز تنوعی که در گوشت برگرها وجود دارد، ما حتی در نوع برگر با گوشت قرمز، مزه‌های متفاوتی از آن را تجربه می‌کنیم که تنها از تنوع در تاپینگ‌ها به وجود می‌آید. همچنین انواع همبرگر از نظر طرز تهیه نیز وجد دارد که شامل طرز تهیه چیلی برگر، طرز تهیه پای همبرگر، طرز تهیه چیز برگر، طرز تهیه همبرگر آمریکایی، طرز تهیه همبرگر انگلیسی، طرز تهیه همبرگر ذغالی، طرز تهیه همبرگر مخصوص، طرز تهیه همبرگر مک دونالد، طرز تهیه چیکن، طرز تهیه دوبل برگر، طرز تهیه همبرگر پفکی، طرز تهیه همبرگر ایتالیایی و… می باشد. در ادامه به بررسی برخی از انواع همبرگر می‌پردازیم.

برگر سبزیجات سوئیسی
مواد تشکیل دهنده همبرگر سبزیجات سوئیسی شامل: جو، عدس و قارچ می‌باشد. در طرز تهیه همبرگر رستورانی می‌توان از پنیر ورقه‌ای و قارچ سرخ شده نیز استفاده کرد.

همبرگر گوشت گوساله
در طرز تهیه همبرگر حرفه‌ای گوشت گوساله از گوشت گوساله، مغز نان همبرگر، شیر، پیاز، سیر، سبزیجات معطر و نمک و فلفل استفاده می‌شود.

همبرگر آسیایی
یکی از بهترین انواع همبرگر، همبرگر آسیایی می‌باشد. طرز تهیه همبرگر رستورانی شامل ترکیبی از گوشت چرخ کرده، پیاز، هویج، تخم مرغ، نان خشک، نمک و فلفل می‌باشد.

چیکن برگر پنیری
در طرز تهیه همبرگر رستورانی از سینه مرغ، هویج، پنیر پارمیسان، جعفری، سفیده تخم‌مرغ و پودر سوخاری استفاده می‌شود. برای تهیه‌ی سس چیکن برگر پنیری از سس فرانسوی، آبلیمو، ترخون خردشده، ماست و روغن‌زیتون استفاده می‌شود.

برگر ترک
در طرز تهیه همبرگر حرفه‌ای از گوشت چرخ کرده، آرد سوخاری، پیازچه خرد شده استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از سس مایونز، سس گوجه فرنگی، ریحان خرد شده، نمک و فلفل به عنوان مخلفات آن استفاده کرد.

رویال برگر با سس قارچ
همبرگر رویال برگر با سس قارچ را با گوشت چرخ‌کرده، دمبه، پیاز، سیر، تخم مرغ، آرد سوخاری، پنیر چدار و ژامبون مرغ تهیه می‌کنند. برای آماده کردن سس این ترکیب رویایی نیز می‌توان از قارچ، خامه و انواع ادویه‌ها استفاده کرد.

طرز تهیه همبرگر رستورانی

به طور معمول در طرز تهیه همبرگر حرفه‌ای از گوشت چرخ‌کرده استفاده می‌شود، با این حال تفاوت در درصد گوشت هر همبرگر باعث ایجاد طعم متفاوتی در غذا می‌شود. در همبرگر ممتاز حداقل بالای 60 الی 70 درصد از گوشت استفاده می‌شود. این در حالی است که در همبرگرهای معمولی تنها 30 درصد از مواد اصلی از گوشت تشکیل می‌شود. مواد لازم در طرز طرز تهیه همبرگر رستورانی برای ۴ نفر شامل:

گوشت چرخ کرده ۶۰۰ گرم
سس کچاپ آرام
پیاز: ۲ عدد متوسط
پودر سوخاری: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
سس خردل آرام: ۱ قاشق چای‌خوری
سیر: ۲ حبه
نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم (ادویه همبرگر رستورانی)
پودر سیر و پاپریکا: به مقدار لازم
روغن : به مقدار لازم
در طرز تهیه همبرگر رستورانی ابتدا پیازها را با رنده متوسط رنده می‌کنیم، سپس فشار می‌دهیم تا آب اضافیش گرفته شود و پیاز رنده شده کاملا خشک شود. سپس گوشت چرخ کرده را به همراه سس خردل، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا و پودر سوخاری به ظرف حاوی پیاز‌ها اضافه می‌‌کنیم.

در ادامه‌ی طرز تهیه همبرگر حرفه‌ای مایه همبرگر را به مدت حداقل یک تا سه ساعت درون یخچال قرار می‌‌دهیم تا مواد استراحت کنند و گوشت به خوبی مزه‌دار شود. پس از اینکه مایه همبرگر به خوبی استراحت کرد، آن‌ را از یخچال خارج کرده و قالب می‌گیریم.

برای قالب زدن همبرگر، مایه همبرگر را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را به صورت دایره‌ای شکل می‌دهیم. تکه‌های دایره‌ای شکل همبرگر را در همبرگر‌زن که کف آن یک پلاستیک فریزر گذاشته‌ایم قرار می‌دهیم و آن‌را پرس می‌کنیم تا صاف شود.

 

طرز تهیه همبرگر

در صورت نداشتن قالب می‌توانیم از یک لیوان نسبتا بزرگ یا یک بشقاب لبه‌دار استفاده کنیم. برای حفظ حالت همبرگر در طرز تهیه همبرگر حرفه‌ای هنگام سرخ شدن آن را، بین دو لایه کیسه فریزر قرار داده و برای ۳۰ دقیقه درون فریزر نگه می‌داریم.

یکی از نکاتی که روش پخت برگرها را از هم متمایز می‌کند، روش پخت برگر است. برای مثال در برگر کلاسیک کافی است گوشت را در ماهیتابه‌ای سرخ کنیم، اما برای درست کردن همبرگر ذغالی ما حتما نیاز به گریل یا باربکیو داریم.

در ادامه‌ی طرز تهیه همبرگر رستورانی برای درست کردن همبرگر کلاسیک درون یک تابه مقدار روغن می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم تا روغن به اندازه کافی داغ شود، سپس همبرگر‌ها را در روغن داغ سرخ می‌کنیم.

برای سرخ کردن همبرگر‌ها، هر طرف آن‌ها باید به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه روی حرارت بماند. اگر بخواهیم همبرگرها را به صورت آبدار درست کنیم، برای هر طرف برگر حدودا ۵ دقیقه زمان کافی است.

برای جلوگیری از آب انداختن گوشت و بد فرم شدن آن بعد از سرخ شدن هر طرف برگر می‌توان مقداری نمک روی آن بریزید، به یاد داشته باشید که اضافه کردن نمک فقط باید در مراحل پایانی طبخ باشد در غیر این‌صورت بافت گوشت به طور کامل از بین می‌رود.

در ادامه‌ی طرز تهیه همبرگر حرفه‌ای، روی نان‌های همبرگر مقداری سس خردل یا سس مایونز می‌ریزیم تا نرم شوند، سپس همبرگر‌های پخته شده را به همراه یک ورقه پنیر گودا یا چدار، حلقه‌های پیازقرمز، کاهو فرانسوی و گوجه فرنگی سرو می‌کنیم.

سس همبرگر آیتمی‌ است که قابلیت این را دارد که سرنوشت همبرگر را به کلی تغییر دهد و آن را از همبرر کلاسیک به ماشروم برگر تبدیل کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *